Jméno: Gareth Greenall – Věk: 39 let – Státní příslušnost: Spojené království Velké Británie a Severního Irska – Rodiště: Redhill – Pátrání vyhlášeno: 2003Rodinný stav: ženatý, 1 syn, 1 dceraPostava: robustníTypický oděv: převažující černá barva, snapback s nápisem „MORT“Zvláštní znamení: masivní tetování horních končetin, absence mimického projevuOzbrojen: anoCharakteristika zločince: sériový vrah s brutálním technickým skillem, vytříbená selekce tracků, kompoziční myšlení, nesmlouvavost s davem (rewindy v intrech setů, smrtící doubledropy), latentní narcismus – Počet obětí na Facebooku: 54 000 fans – Přezdívka: Audio

Jak jinak představit producenta a dje Audia, než jeho popisem coby zločince. Ba přímo recidivisty. Nechvalně známého hojně tetovaného svalovce z Anglie pozná nejen podle specifické vizáže snad každý, kdo kdy i jen letmo přičichl k neurofunku. Jako chlapce ho matka údajně trápila nuceným poslechem skupin ABBA a Queen a možná i proto brzy propadl navýsost ostrovním hudebním žánrům jungle a dnb. V mládí pak pracoval jako studiový inženýr v legendárním britském hard houseovém labelu Alphamagic, kde studoval umění temné hudební dynamiky nejvyššího stupně.

První album s názvem To The Edge Of Reason mu vyšlo na již neexistující pionýrské neuro značce Tech Freak Recordings už v roce 2008. Další tři alba – Genesis Device, Soulmagnet a Force Of Nature – pak na věhlasném Virus Recordings, labelu Eda Rush & Opticala, jejichž pozornost nemohla Audiova práce neupoutat (mimochodem, věřili byste, že je techstepovému svatostánku Virus už 20 let?!). Zatím poslední placka s příznačným názvem Beastmode vyšla na RAM Records, kde je Audio díky zájmu Andyho C v současné době také upsán. Několik dalších EP a bezpočet kolaborací dělají z tohoto řezníka jednoho z nejplodnějších producentů britské scény. Pojďme se krátce podívat na nejkrvavější sečné a bodnořezné zbraně, které Gareth Greenall ve své dílně doposud ukoval.

Pokud chceme ochutnat typický Audiův styl z jeho ranější tvorby, stačí sáhnout po kouscích jako je Exposed nebo Icarus z prvního alba: rychlý, rytmický tech sound, často prokládaný samply z prostředí sci-fi. Nezaměnitelným rukopisem, podle kterého poznáte Garetha i se zavřenýma očima, jsou pak obdařeny nestárnoucí tracky jako Collision.

 

Dovolme si trochu toho polemizování: jsou tracky a tracky. Množství produkce baví posluchače chvíli, někdy jde o trendy výstřelky či výsledek pouhé náhody. Některým borcům se však čas od času povede vdechnout život věcem, které jsou svou kvalitou předurčeny k zařazení do síně slávy. Právě do ní nepochybně patří nadčasová pecka z roku 2012, kterou se stal Headroom. Podmanivé intro, vokálový popěvek a úder prvního hutného beatu přinutí i největšího skeptika alespoň k decentnímu poklepávání nohou o dunící podlahu (zvláště pak VIP verze).

 

Studio, v němž Audio tvoří, je situované v průmyslové oblasti města a vznik mistrových tracků, které zachytí nejeden seismograf i na druhé straně planety, je značně ovlivněn tímto hrubozrnným prostředím (tuzemské tvůrce zvukových stop možná zaujme informace, že je Audio nadšeným uživatelem hi-tech produkčního rozhraní Pre Sonus Studio One). Právě zde také vzniklo jeho poslední album, na kterém najdeme třeba agresivní pecku Make It Happen.

 

Audio se pohybuje v temných vodách a práce i hraní ho stále baví. Před rokem spojil své síly s otcem zakladatelem Ed Rushem v projektu s prozaickým názvem Killbox a objíždí s ním největší evropské eventy jako Arcadia London i daleké ruské pláně (třeba ruský svátek The World of Drum and Bass). Přestože byl tahounem již několika Hoofbeats parties, pokaždé přitáhne pozornost početné fanbase. A to zaslouženě. Za mixem je nesmlouvavý, hraní se užívá a do crowdu pumpuje minometnou palbu bez servítek se slabšími kousky.

 

Audio je zkrátka ztělesněním kombinace výjimečného producenta a ještě zkušenějšího dje, posel energie mocné jako útočná tankové divize. Nezbývá, než se těšit, co nám na mixu předvede tentokrát. Jisté však je, že se s nikým mazat nebude a dubnová pumelice to nebude jen tak ledajaká. Salut!

Event!

(Autor: Luke B.)