Recenze

Black Sun Empire: The Wrong Room Remixed

Pokud je pro vás holandská trojice Black Sun Empire, sestávající ze jmen Rene Verdult a Micha a Milan Heyboerovi ztělesněním poctivého drum and bassu, jejich poslední album The Wrong Room jistě už nějakou dobu zajišťuje vašim neuronovým synapsím řádné veletoče. Určitě vám také neuniklo, že se jejich zatím poslední studiová placka dočkala remixového vydání. Album The Wrong Room Remixed vyšlo na labelu Blackout 6. února 2018 a remixů se dočkalo hned 12 z původních 14 věcí, což je úctyhodný počet. Kvantita však není jedinou věcí, která stojí za pozornost a je v tomto případě na misce vah zcela souměrně vyvážena jejich kvalitou. Do parády si už tak excelentní věci vzali umělci na slovo vzatí: Emperor, The Upbeats, Current Value a mnoho dalších jmen, která se již brzy dostanou do učebnic moderní hudby. Pojďme se na tuto výjimečnou záležitost podívat blíže.

O první kousek s názvem The Veil se postaral projekt Killbox. Že nevíte, o co jde? Pak vězte, že za ním najdete hned dvě nejvýznamnější postavy britského techstepu a neurofunku: po otevření zabijácké krabičky najdete smrtící jména Ed Rush a Audio (o projektu jsme psali zde). S Killboxem brázdí klubové vody přesně rok a s remixem tracku The Veil si poradili s brizancí sobě vlastní.

 

Pánové z projektu Neonlight dostali na starost remix tracku Stranger a jde bezpochyby o jednu z nejpovedenějších věcí celého alba. Hlas dvorního vokalisty Thomase Olivera nás provede intrem stejně jako v originálu a pak už jen lehce prosakuje v sekaném samplu mezi zvuky rozzuřeného soustružnického nože německé provenience…

 

Kdo zná a sleduje produkci novozélandské dvojice The Upbeats, toho nepřekvapí, že se tito hudební mágové postarali o remix dalšího tracku, kterým je vál Abduction. Ostře modulovaná basová linka seká vzduchem jako dobře nabroušená mačeta znalce pralesního porostu, klestícího si cestu nebezpečnou džunglí. Opět se potvrzuje, že kolaborace mezi Holandskem a Novým Zélandem je drum and bassové produkci ku prospěchu jako málo co jiného.

 

Další věc, která se objevila začátkem ledna na kanálu UKF jako první ochutnávka celého alba, se dostala do hledáčku rváčů z Technique Recordings. Track Caterpillar si vzali do své laboratoře angličtí Drumsound & Bassline Smith. Nezbývá než pochválit skvělou práci, zejména zachování výrazného agresivního vokálu grimeové úderky Virus Syndicate.

 

Track No Advance, který je v originální verzi výsledkem spolupráce s výrostkem Prolixem, protáhl produkčním procesem Misanthrop, který se svým kolegou Phacem založil před časem po úspěšném vedení labelu Neosignal novou značku NËU. I kdyby se Misanthrop stokrát snažil, nezapře svůj styl: úderný, hyperdynamický a nekompromisní jako spojenecké bombardování nebohých Drážďan.

 

Remix tracku Immersion budil v naší redakci možná největší očekávání. Původní verze je se svým tklivým vokálem věcí tak vybroušenou, že remix mohlo jen málo co posunout dál. The Prototypes se však nejednoduchého úkolu zhostili s grácií sobě vlastní a jde ve výsledku o příjemnou šlapačku. Vibrující bassline lehce ubírá melancholii hlasu amsterdamské vokalistky Belle Doron a je danceflooru předurčena pro každou příležitost. Posuďte sami.

 

U remixu tracku Crash Drive se lze domnívat, že výběr umělce, který se o něj postaral, byl učiněn na základě názvu. Kdo jiný by měl být u ošklivé automobilové nehody, než skály drtící zástupce Eatbrainu ukrajinské duo Agressor Bunx. Jejich sound pozná i netrénované ucho s očima zalepenýma kouřem po divoké páteční party.

 

Scarif. Další z věcí, u kterých by remix mohl být podobnou sázkou do loterie jako pokračování Mlčení jehňátek. Oproti Hannibalovi, kterému se filmový gurmán může pouze trpce zasmát, se mu však dostalo slušivé revize, o kterou se postaral Emperor. Hlavní motiv a postupnou gradaci se mu povedlo opepřit drnkáním na pořádně rozžhavenou strunu.

 

Ač bychom rádi psali stručněji a některé tracky pro jejich mrzkou kvalitu třeba rádi nekomentovali vůbec, případně je přešli jízlivou notickou ve stylu „…tohle se úplně nepovedlo“, v případě The Wrong Room Remixed nic takového nehrozí. Další track s názvem Broken si vzal na mušku umělec, kterého jsme nedávno měli tu čest slyšet na jedné z našich Hoofbeats parties: německý rodák Current Value. Předělávka tracku je skvělou ukázkou jeho neotřelého stylu a zkušeností s produkcí soundu netradičního formátu. This is just Tim.

 

Remix dalšího tracku Swarm svěřili pánové z Black Sun Empire svému kolegovi z holandského Groningenu. Frank Post, známý jako Posij, který má za sebou od roku 2012 slušných šest EP, se o předělávku postaral rovněž svědomitě. Anglické slovo „swarm“ znamená rojení nebo hemžení a jeho poslech může snadno doprovázet pohled na roj rozdivočelého bodavého hmyzu. Duch tracku zůstal zachován – ochranné masky nasadit, tři, dva, jedna…

 

Každý, kdo miluje krásné ženy, dobře ví, že hlas může být v určitých momentech tou nejvíc sexy věcí. Ví to jistě i Abis & Signal, kteří svůdné hrdelní vibrace Sarah Hezen v tracku I Saw You doplnili nekompromisní kadencí hutného beatu, který si nezadá se zvukem dobře řízeného jaderného reaktoru.

 

A máme tu poslední předělávku. Jsou tvůrci, jejichž zvuk je obdařen nezaměnitelným rukopisem a nejinak je tomu v případě dalšího zástupce mozkožroutské produkce, kterým je bulharský L33. Nad trackem Foundation mávnul svou zkušenou kouzelnou hůlkou a Black Sun Empire touto volbou rozhodně nešlápli vedle.

 

Roller zdárně uzavírá celé remixové album, které se měsíc po vydání drží v žebříčku Beatport na krásném 15. místě. Těšíte se, co dalšího z dílny Království temného slunce nás v průběhu letošního roku čeká? My určitě ano!

Autor: Luke B.