S pořadovým číslem 9 do vínku Hoofbeats Music přispívá vůbec poprvé producent zahraničního původu. Se singlem Watch Dis | Pressure na našem labelu vítáme francouzského beatmakera Bl4ck Owlz. První track, Watch Dis, byl zveřejněn poslední zářijový den na Blackoutu. Pressure se světu představil ve středu 3. října na kanále DistrictBass.

Ptáte se, kdo se skrývá pod tajemným zoomorfním jménem Bl4ck Owlz? Nutno říci, že u samotného zrodu tohoto projektu, v roce 2015, stáli producenti dva – Remi a Vik. V současnosti však sovími křídly mává už jen 1/2 původního dua, Vik. Remi se rovněž dal na sólovou kariéru a vystupuje pod drum and bassovým přízviskem Redpill. Dříve, než se budeme věnovat autorovi, seznamme se s releasem samotným.

Watch Dis představuje tradiční klubový banger a je ztělesněním nehynoucí touhy všech raverů po pořádném, ostrém dropu. Již během prvních sekund vás vtáhne do nekonečného víru moderního neurofunku a nedá vám spočinout až do samého konce. Nečekejte tak žádná dlouhá intra, toto je totiž skutečná hra na život a na smrt. Není čas ztrácet čas, nabít a vystřílet zásobník až do posledního náboje. Až na hranu vašich duševních i fyzických možností. Watch this!

Pressure jest výsledkem Vikovy záliby v kombinaci na první pohled nekombinovatelného. Na pevném, neurofunkovém základě stojí halftimové party, které celý track převlékají do netradičního a nevídaného kabátu. Díky tomu se z Pressure stává ojedinělý kousek neurofunkového průmyslu. Na rozdíl od Watch Dis si s nástupem dropu dává načas. O to větší zástava srdce přichází v momentě zlomu.

HBM devítka si již za krátkou dobu své existence stačila vysloužit značná slova chvály. A když mluvíme o chvalozpěvech, myslíme tím názory skutečných odborníků, světových labelů a špiček drum and bassového průmyslu. Třeba takový Mind Vortex, Aphrodite, Optiv, Freqax nebo již zmíněny Redpill pějí chválu na toto dílko. Vyjádření vybraných artists si můžete prohlédnout níže, maximální počet bodů: 5.

 
 

 

Vika jsme si ku příležitosti debutu na HB Music samozřejmě nezapomněli vzít na kobereček. Inspirací v diskuzi nám nebyl jen samotný release, nýbrž autor samotný, počátky Bl4ack Owlz a nebo skryté záliby z dětství. Tak čtěte a možná se dozvíte, co ještě nevíte!

Viku, ahoj! Vítám tě u nás a gratuluji k tvému novému releasu, je to bomba!

Ahoj! Díky, moc si té podpory vážím!

Proč zrovna Hoofbeats Music?

Ozval jsem se jim sám. Poslouchal jsem Holotropův release a říkal jsem si: „Wow, to je fakt super, kdo je Hoofbeats?“. No a tak jsem jim napsal, že bych chtěl něco vydat. S QO jsme si vyměnili několik mixdownů. Těch verzí bylo víc a posílali jsme si je tak dlouho, než jsme s tím byli oba spokojení. 

QO: „Bylo to s ním v pohodě. Makal hned a rychle, většinou poslal opravenou verzi hned na druhý den, takže z jeho strany bylo vidět, že ho to baví a že mu o to opravdu jde. Většinou, když někomu řekneš, že by mohl něco upravit, tak se nase*e, protože si myslí, že je to nejlepší tak, jak to udělal původně.“

Měla bys vědět, že po tom, co jsme rozpustili původní duo s Remim, nechal jsem dnb produkci na nějaký čas být. Konkrétně to bylo něco přes rok, asi 18 měsíců, jestli si dobře vzpomínám. V drum and bassu jde ale všechno strašně rychle kupředu a já jsem se rozhodl, že toho chci být zase součástí. No a tak jsem zpátky ve hře. 

Co myslíš tím, že v dnb jde všechno rychle kupředu? Co to pro tebe znamená?

Neustále vznikají nové projekty, na scéně se objevují nová jména a labely. Dnb je žánr na vysoké úrovni a ty se tak jako producent musíš neustále posouvat. To mě na tom láká nejvíc, jiné hudební styly se neposouvají tak rychle.

S tím souhlasím. Proto je pro producenty čím dál těžší, přijít s něčím originálním. Něčím, co neudělalo 20 lidí před nimi.

Přesně tak, to je taková každodenní challenge. Musíš složit fakt hodně tracků, abys měla vůbec šanci, že si tě někdo v té hromadě producentů všimne. A to samozřejmě není vůbec jednoduché, protože kvantita neznamená kvalitu. Každý si musí najít svůj vlastní zlatý střed.

Zmínil jsi, že jsi dnb na nějaký čas opustil. Mám to tedy chápat tak, že ses věnoval hudbě v jiné oblasti?

Ano, pracoval jsem pro jednu přední společnost, dělal tracky z oblasti electro music a zároveň jsem měl vlastní elektro-popový projekt.

To zní docela tajemně, o co šlo?

Dělal jsem „ghost writera“ pro některé umělce a bylo to fakt cool! Ale víc ti říct nemůžu! (smích)

To víš, strávil jsem 3 roky s Remim ve studiu, den co den, třeba 10 hodin. Bohužel jsme se však v některých podstatných věcech nemohli shodnout. On měl svou vizi toho, kam se chce posouvat a já měl zase tu svou. Najít onen zmíněný zlatý střed tak bylo hodně komplikované. Nakonec jsme se rozhodli, že prostě půjdeme každý svou cestou.

Toto měla být moje další otázka. Takže jste se rozešli kvůli různorodým vizím? Hádám, že tohle je ten nejčastější důvod, proč se crews rozpouští.

Jojo, já jsem tak trochu dítě, víš. Náladový, věčně s něčím nespokojený a vždycky si dělám co chci, co si zrovna umanu. Není to se mnou jednoduché. Remi je naopak seriózní profesionál. A to prostě nešlo dohromady.

Co tě přimělo k návratu na scénu?

Dnb miluju, miluju pracovat se zvukem, dělat hudbu. Taky mi hodně chybělo hraní, hlavně pak ta energie davu.

Je tu jedna otázka, která mi leží v hlavě od momentu, kdy jsem se o Bl4ck Owlz poprvé doslechla. Jak jste přišli k tomu jménu? Já osobně si myslím, že jste se nechali inspirovat právě tím davem…

(smích) To přišlo až později. Původně jsme vycházeli z toho, že sovy jsou noční tvorové, žijí a loví v noci. Stejně tak jako my (smích). No a černá je prostě vždycky cool.

Jasně, tohle je mnohem víc dospělé!

Haha, to máš pravdu!

Pojďme se teď na chvíli pobavit o tvém novém singlu. Liší se tvoje vlastní, současná tvorba od toho, co jste vydávali s Remim? A jestli ano, v čem?

Hmm, to je opravdu dobrá otázka. Upřímně na ni ale neznám odpověď. Ono, dva mozky vždy víc ví, ale na druhou stranu pak může vzniknout problém v komunikaci. Jedno vím jistě, kdybych na tom pracoval společně s Remim, tak bychom spolu tento rozhovor vedli už před půl rokem (smích).

Co tě inspirovalo při tvorbě těchto tracků?

Pressure byl starý track, měl jsem ho hotový už dřív. A co mě inspirovalo? Jednoduše jsem chtěl vytvořit něco, co s lidmi kompletně otřese v základech. Vždycky jsem svou produkci chtěl stavět hlavně na energii, kterou bych pak mohl předávat lidem. Víš co myslím. Když můžeš komunikovat s lidmi na parketu, když cítíš, že do nich pumpuješ energii a oni ti za to ukážou svůj nejlepší bassface (smích).

Haha, myslím, že vím, o čem mluvíš. Kolik času pak zabere takový proces?

Strávil jsem asi 10 nebo 15 dní s každým trackem, jakože od A do Z. Někdy více, někdy méně. To záleží (smích). Na jednom tracku pracuju vždy tak dlouho, dokud s ním nejsem 100 % spokojen. Někdy se k jedné věci po pár dnech vracím a překopu ji od základů. Občas začínám úplně od začátku, zrovna jako u tohohle (smích).

A co mi můžeš říct o Watch Dis? Co znamená ten název?

Je to vlastně „Watch this“. Něco jako: „hej, mrkej na tenhle drop“ (smích).

Já jsem si to myslela! A docela to k téhle věci sedí. Žádné předlouhé intro, skok střemhlav přímo do dropu!

Přesně tak! Tenhle track je tak jednoduchý, ale přitom účinný. Objevil jsem jeden jungle sample, trochu jsem si s ním pohrál, zpomalil ho a vzniklo z toho toto (smích). Doufám, že se bude lidem líbit aspoň tak, jako mně dělalo radost na něm pracovat.

Zajímalo by mě, zda často pracuješ s vícero subžánry dnb? Třeba právě v Pressure můžeme slyšet několik halftimových pasáží. Máš rád halftime?

Jasně! V celém setu to moc nemusím, ale když s halftimem nakládáš decentně, tak to dokáže celý track, potažmo set, udělat mnohem zajímavějším. 

Je fajn vidět, že i „neurohead“ se nebojí vkročit do vod jiných odnoží drum and bassu. Můžeš to přece dělat na milion způsobů, jen musíš chtít a nebát se. Mixuješ více stylů i ve svých live setech?

Jasně, mám rád spoustu dobrých věcí. Svým live setem se vždy snažím vyprávět příběh. V zásobě mám spoustu bangerů, tvrdé neuro, deep neuro, halftempo, nějaký mental stuff a pak taky hodně hudebních věcí. Třeba Rido má úplně skvělé hudební tracky, toho zbožňuju!

Sexy Thing je skvělá!

Souhlas!

Je už to dlouho, co jsi začal dělat vlastní produkci?

Bylo to někdy před 12 lety. Nejdřív jsem rapoval (smích) a pak jsem začal skládat.

Rapoval? To ses trochu minul povoláním, ne? Měl jsi být MC! 

Haha, to byla taková teenagerská záležitost. Docela sranda, když si tak vzpomínám.

Každý z nás má nějaká skrytá tajemství z pubertálních let…

(smích) To teda! Pak jsem teda přešel na elektro, měl jsem svůj vlastní projekt – Asian Trash Boy.

Ne!

Ano (smích).

Aha. A nějaké psychické potíže jsi náhodou neměl? 

Hádám, že jo (smích). Ale ne, samozřejmě pro to mám vysvětlení. Bylo to v době, kdy se velké slávě těšila Electro trash music. No a já jsem Asiat a byl jsem kluk (smích).

Viku, já ti děkuju a přeji hodně úspěchů nejen s tímhle singlem, ale i dalšími releasy! 

Já děkuju! Měj se.

Single Watch Dis | Pressure vyšel v neděli 7. října na Beatportu. Artwork vzešel z dílny Shmidoo.