Hoofbeats Music

Izotope & Fight: Holotropův první zářez na Hoofbeats Music

Kdo sleduje Hoofbeats, dobře ví, že kromě pořádání nezapomenutelných parties a výroby odpovědného merche se značka dunících kopyt čile profiluje také jako hudební vydavatelství. Vedle spolupráce se zavedenými jmény podporujeme i nové talentované producenty, jejichž práce se pak objevuje na labelu Hoofbeats Music.

Přesně v polovině května vychází pod pořadovým číslem HBM008 další dva tracky, jejichž autorem je tentokrát ostřílený šumvaldský rodák a výrazná postava moravské dnb scény stojící za značkou Bass Slide, Roman Hejný známý jako Holotrope. Ten se k rodině Hoofbeats připojil teprve loni na podzim, zahálkou však vůbec netrpí. První jarní třešně nesou název Izotope a Fight, a jde o věci, které vás rozhodně nenechají dřímat.

 

 

 

Jak je naším dobrým zvykem, autora každého válu, který vyjde na labelu Hoofbeats Music podrobíme výslechu a nejinak tomu bylo i v případě Holotropa.

Romane, obě věci jsou dva odjištěné granáty. Takový Izotope to pere prostě přímo na solar. Máš z tracku radost?

Díky! Mám velkou radost, konečně jsem dodělal nějaký svůj první oficiální track. (smích) Ale je potřeba se posouvat dál a makat stále na lepším zvuku.

Jak dlouho jsi právě na tracku Izotope makal? Kde jsi bral inspiraci?

Myslím, že od ledna 2017. Byl to jeden z prvních tracků, který jsem rozdělal v novém studiu. Největší problém byl s rychlejší pasáží, tam jsem pořád nemohl navázat na první dvě šestnáctky po dropu. Až jednoho dne mě napadlo to udělat trošku svižnější a přidal jsem snares a trošku stabů a s výsledkem jsem spokojený. Druhá polovina je halftimová, která se pak rozjede do dnb. Hlavně jsem měl track už asi v dubnu „hotový“, ale nechal jsem to uležet a po čase se k tomu vždycky vrátil a zjistil jsem, že je tam plno chyb. Většinou to byl ekvalizér, který jsem pak pustil jako první a začal jsem znova zvučit. Tak jsem to dělal asi rok a poté se mi ozvali kluci z Hoofbeats, jestli bych pro ně neměl něco v šuplíku. Tak jsem si řekl, že vytáhnu hned dvě věci: Izotope a Fight! (smích)

Jak to bylo s druhou věci, trackem Fight?

Fight je oproti Izotopu nejmladší projekt, co jsem zatím měl. Původně měl vyjít jen Izotope, ale nakonec se z releasu udělalo sólo EP, kdy jsem přidal ještě jeden track, právě Fight. Jeho koncept není tak propracovaný jako u Izotope – u toho nenajdete stejnou šestnáctku – kdežto u Fightu ano. Track vznikl poměrně rychle, ale celkem jsem bojoval se zvukem. Ve studiu mi to znělo dobře, ale všude jinde…však víte co… (smích) Nakonec jsem se s tím popral.  Fight je celkově svižnější a údernější, je to věc, ve kterém slyšíte bodavé stabs a plechové percusse…A abych nezapomněl, rád bych touto cestou poděkoval QO za mastering obou tracků.

EP se líbí takovým dnb superstars jako jsou Black Sun Empire, nebo Ed Rush. Co na to říkáš?

Odpovím Ti na to zítra, jo? Musím to vstřebat! (smích)

Co chystáš dál? Na co se fans můžou těšit?

Dál budu dodělávat tracky, který už mám dlouho rozdělaný. A není jich zrovna málo. Fanoušci můžou očekávat i nějaký free track. Dál mě láká produkce deep dnb, který jsem si v poslední době hodně oblíbil. Baví mě deep, kterej pořádně roluje, pořádně nasekaný hajtky a percuse. (smích)

 

Máš v deepu nějaké oblíbené producenty?

Mám. Určitě je to Alix Perez. Ten mě na zimním Let It Rollu neskutečně bavil a překvapil. Dál mě potěšilo Montyho EP Hypnotized na Perezově labelu 1985 (o albu jsme psali zde). Mezi mé další oblíbence patří třeba Arkaik, Synth Ethics, War a nebo společný projekt InsideInfa a Kasra s názvem Circuits.

Kdo Tě nejvíc inspiruje – teď i dlouhodobě?

Rozhodně Mefjus. Je to pro mě jeden z top producentů, který přijde vždycky s něčím novým a neopakuje se jako většina producentů. Dále jsou to Phace a Misanthrop. U Phaceho se mi libí kombinace funku s propracovaným soundesignem a sexy vokálama, u Misanthropa přísnej beat s přísným snarem.

Slyšel jsi už Mefjusovo nové LP Manifest? Co na něj říkáš?

Ano, slyšel. Mefjus ten sounddesign posunul zase o level výš! Když jsem slyšel track Pivot, tak mě po dlouhé době popadla husí kůže. Líbí se mi od něj i halftimové tracky, má to všechno propracovaný do posledního detailu. Za mě jedno z nejlepších alb co se zvuku týče.

Je v dnešní záplavě tracků těžké prosadit svou práci?

To ještě nevím. Uvidím, jak se tracky budou lidem líbit a zda se objevím v Top 100 na Beatportu. Až pak Ti na tuto otázku budu moci odpovědět. (smích) V dnešní době je důležité, aby si producent dělal svůj vlastní zvuk a nepoužíval samplepacky. Jde to totiž strašně poznat a to nemám rád. Když už používat tak, aby to nešlo poznat. Hlavně bych všem začínajícím djs, kteří se chtějí v budoucnu prosadit, poradil, aby s produkcí začali co nejdříve, protože je to opravdu běh na dlouhou trať. Hrát na přehrávače se v dnešní době naučíte klidně do týdne, ale udělat track se svým zvukem, tak aby dobře zněl, to prostě trvá…

 

V dnešní době je důležité, aby si producent dělal svůj vlastní zvuk a nepoužíval samplepacky.

Holotrope

 

Kdyby sis mohl s někým střihnout kolaboraci snů, kdo by to byl?

Mefjus, Phace nebo Misanthrop. To jsou ti jediní, se kterýma bych se za pár let mohl bavit v jejich rodném jazyce. (smích)

Zastihnul jsem Tě při návratu z Německa. Jak zvládáš dávat dohromady svůj pracovní život s hudební produkcí?

Je to těžký. Neudělal jsem teď vůbec nic. Chtěl jsem dělat aspoň nějaký fx zvuky (zvukové efekty, pozn. redakce) a dělat si svoji zvukovou knihovnu, ale nedostal jsem se k tomu. V pět přijdeš z práce, jdeš nakoupit a v sedm jsme šli většinou s klukama na pivko. Hlavně mám notebook, kterej je zralej na vyhození z okna a nedá se na něm pracovat. Není nad studio.

Tvoje osoba stojí za party brandem Bass Slide. Co chystáš dál? Na co se můžou fans letos těšit?

Fans se v blízké době můžou těšit na oficiální logo Bass Slide, se kterým přijde i nový merch. A další akce v olomouckém Sklubu – se dvěma headlinery. Chtěl jsem letos i open air, ale s prostorama je to bohužel těžší. Navíc by to bylo časově moc náročné a já bych ten čas chtěl trávit raději ve studiu. Jinak na podzim se Bass Slide vrátí do rodného Šumvaldu!  

Jedna pecka za druhou! Jak plánuješ trávit letošní léto? Nějaký festival?

Letošní léto pro mě začne festivalem Beats for Love, na kterým bych měl poprvé vystoupit. Dále mě čeká festival Let It Roll (zatím jako návštěvník). Pak bych chtěl s přítelkyní na týden do Vysokých Tater a na týden někam k moři a budu spokojenej člověk.

Romane, díky za rozhovor a těšíme se na Tvou další práci!

Tracky Izotope a Fight vychází 15. května 2018 exkluzivně na portálu Beatport.

Luke B.