Rozhovory

Na kus řeči s mistry remixu

V rámci vydání releasu HBM 007, na kterém svůj umělecký otisk zanechali producenti Rido a Counterstrike, jsme oběma těmto veličinám položili několik otázek týkajících se práce na remixech. Jejich trajektorie se už v minulosti jednou protla: naposledy si střihli duet při tvorbě tracku Let It Roll, kterým byl slavnostně stejnojmenný festival otevřen v roce 2015.

Nejprve jsme se ptali Rida. Pavel Ridoško, zástupce holandského labelu Blackout, nedělal remix rozhodně poprvé. Na kontě má už pár zajímavých předělávek pro jména jako John B (track Heroes), Matys (track Power), Black Sun Empire (track Extraction), Mindscape (track One Sound) či zajímavou předělávku pro Support Lesbians (song Sweet Little Something).

Pavle, jak vůbec vznikl nápad udělat remix?

Bylo to dost jednoduché, kluci z Hoofbeats se mě zeptali, zda bych měl chuť udělat remix na některý jejich track. A já s radostí souhlasil.

Proč jsi remixoval právě track Get Down?

Myslím, že to byl ten první co mi Petr Vicher aka QO nabídnul. Já si ho poslechl a měl jsem pocit, že bych měl představu jakým způsobem to zpracovat.

Děláš rád remixy? Jak moc specifické to je? Můžeš to třeba porovnat s tvorbou vlastního tracku?

Remixy dělám opravdu rád. Řekl bych, že je to trochu jednoduší než dělat vlastní track. Máš už určitou zvukovou paletu a ta tě něčím inspiruje. A pak se jen vydáš tou cestou. Ale samozřejmě se může stát, že se vydáš špatnou cestou. Pak se holt můžeš jen omluvit a poděkovat. (smích)

Jak se Ti líbí produkce QO a Computerartista? Chystáte něco dalšího? Můžeme čekat třeba nějakou kolaboraci?

Tak s klukama jsem v kontaktu už docela dlouho a jsou moc šikovní. Párkrát jsme se i potkali ve studiu, ale vždy to skončilo na tom, že byli moc busy přijet za mnou do Prahy. (smích)

Kdo je v současné době Tvůj nejoblíbenější světový producent/dj?

Stephan Bodzin. (pozn. Stephan Bodzin je německý producent, experimentátor a live performer, vlivná postava světové techno scény)

Jak se Ti hrálo v pátek v olomouckém Sklubu?

Tak v Sku je to vždy parádní, i tentokrát jsem si to moc užil. A těší mě, že jsem nebyl jediný! (smích)

Když jsme si domlouvali rozhovor, psal jsi, že jsi zrovna v Holandsku. Žiješ tam?

Ne, v Holandsku nežiju, jen se tam někdy objevím. Buď na hraní, anebo za některým kamarádem na pár dní ve studiu. Ale líbí se mi tady moc.

 

Za duo Counterstrike jsme se zeptali Justina Scholtemeyera, který na remixu pracoval.

Justine, váš remix tracku Funktion od Computerartist a QO je svižná a rychlá věc. Jak se Vám na remixu pracovalo?

Já jsem si v mixech opravdu moc užíval hraní původní verze, takže jsem rád, že jsem byl požádán o remix. Celé se to seběhlo pěkně rychle a práce na remixu mě moc bavila.

Líbí se vám produkce lidí z Hoofbeats? Chystáte něco dalšího? Třeba společnou kolaboraci?

Jasně, všechny nahrávky jsou hodně hutné. V současné době další konkrétní plány nemáme, ale určitě uvidíme, co bude dál.

Kde berete inspiraci pro vaši produkci?

Hlavně skrze omyly. Obvykle marním čas s tracky až tak, že si přeju z té nudy raději umřít, do doby než nějak udělám něco špatně a to pak spustí myšlenku, která mě nadchne tak, že celou věc dokončím.

Historie Counterstrike je spojená s Kapským městem. Platí to pořád? Jezdíte tam? Pro mě jako Evropana je to v představách velmi exotická destinace a něco jako dnb si v Africe vlastně vůbec nedokážu představit. Jak vypadá tamější scéna?

Vidíš, zrovna jsem se odtamtud vrátil po tří týdenní dovolené. Scéna je tam dobrá, a to vlastně už od roku 1994, kdy lidi hráli hlavně hardcore a to ještě v době, než se vůbec dostal do klubů.

Justine, co Tě baví kromě dnb music?

Pokud zrovna nedělám dnb, tak rád hraju video games, nebo dělám techno. V létě jezdím rád na skejtu někde u řeky.

Kdy se můžeme na Counterstrike těšit v České republice?

To Ti řeknu úplně přesně – 16. března 2018 budeme hrát v Pardubicích.