Rok 2018 začíná hned na startu v oblasti hudebních aktivit pánů z Hoofbeats pěkně zostra. Olomoucký resident Symplex spojil své produkční síly s dalším ostříleným členem moravské crew, havířovským rodákem Kamilem Benešem, vystupujícím pod jménem Camel. Společně stvořili tvrdou neurofunkovou pecku s názvem Twilight. Věc je to energická jako správně vyladěný generátor vysokého napětí a její název příznačný: samotné intro tracku vzbuzuje pocit temného soumraku. Elektrizující hlavní linka je doplněná střídmým vokálem, jehož autorem je právě jeden z kolaboračních pachatelů Camel. Nuže, nechme touto horkou novinkou propálit lednovým větrem zkřehlé ušní bubínky!

 

Věc vyšla 1. 1. 2018 pod americkým hudebním vydavatelstvím Santoku Records a je součástí patnáctitrackové kompilace s názvem Go Nen LP. Tato novoroční bonboniéra určitě stojí za rozbalení a ochutnávku. Obsahuje sice jména méně známá, kvalita jejich práce si však nezadá s provařenými autory, kteří si své místo na slunci již vydobyli. Kromě našich úderníků si i jména jako Logam & Roger, Mean Teeth či Instinkt rozhodně zaslouží pozornost. Koneckonců, kompilace přece mají přinášet právě to nové a neotřelé. Celé LP pak samotný label Santoku také prezentuje jako počin, který má posunout hranice různorodé a dynamické hudby a zanechat své místo na – jak nezapomíná správně a realisticky dodat – obřím hudebním trhu. Přání je to ambiciózní, leč svět patří odvážným a my v Hoofbeats crew jsme rádi především za to, že jsou naši rezidentní djs aktivní ve vlastní tvorbě, která se nyní objevuje i na značce sídlící až za širým Atlantikem.

Autorů Twilightu jsme se nezapomněli zeptat, jak jejich dítko získávalo své budoucí tvary. Pár otázek jsme položili nejprve Erikovi.

Eriku, jak věc vznikla?

Vzpomínám si, že mi Kamil posílal intro a já jsem na to navázal. Pak jsme to nějak dodělali.

Jak dlouho práce na tracku trvala?

Přes rok. Začali jsme loni na podzim.

Jaké to je makat na věci takto ve dvou? Jak taková spolupráce funguje?

Pošleš nějaký zvuk, výtvor, projekt. Ten druhý si to poslechne a pracuje s tím. Pak udělá něco za sebe a pošle  to zpátky. Navzájem si říkáme, co tam nechat, co dát pryč…

Takže to není tak, že byste celou dobu trávili ve studiu a pracovali společně? Je to spíš něco jako ping pong?

Přesně tak, jako ping pong. Tento track vznikal právě takovým způsobem. Kamil je z Havířova a časově je to náročná věc. Kdybychom u toho měli sedět, tak nám to bude trvat 5 let. (smích)

Je Twilight první věc, kterou jsi dělal s někým dalším?

Ne. Když jsem začínal, je to asi 6 let, udělal jsem jednu věc s producentem z Liberce, který si říká Misology. Udělali jsme stejným způsobem jiný track. Něco mi poslal a já to pak dodělával.

Co chystáš dál?

Mám teď skoro hotový jeden track, ale musím si ho znovu poslechnout. Třeba bude zase znít jinak. Poslouchal jsem to pořád dokola a třeba mě ještě něco napadne. Jinak mám hotový jiný track. Na něm je zvláštní to, že to bude takový styl Forbidden Society. Nebude to můj typický zvuk s klasickým beatem, to můžu prozradit. A pak tak mám ještě nějaké dva tři projekty, na kterých pracuji a rád bych je dostal někdy do jara ven.

A co říká na spolupráci se Symplexem havířovský dromedár Camel?

Bylo to fajn. Byla to zkušenost jak pro mě, tak zřejmě i pro něj. Každý máme rozdílné názory, ale stylově si sedíme a navzájem doplňujeme. Takže ta spolupráce byla fajn  právě v tom doplňování jeden druhého. Vždy jsme se domluvili na nějakém kompromisu. Tak track vznikl. Za mě dobré! A máme domluvenou další spolupráci do budoucna.

Jedná se o první věc, kterou jste dělali společně?

Ano. Je to první věc. Pracovali jsme na ni velice dlouho, asi jeden rok. Vzniklo to zcela náhodně – poslali jsme si pár věcí a těch jsme se chytli. Já jsem udělal intro, vypracoval jsem vokály, postupně jsme na sebe nabalili další věci a výsledkem je právě Twilight.

Když zmiňuješ vokál, ten je velice povedený. Je to přímo Tvůj hlas, nebo jde o sample?

Osmdesát procent vokálu je můj hlas, pak je tam částečně sample, který použil Erik. Zbytek jsem ale já – znetvořený a zdeformovaný. (smích) Museli jsme to hodně přeměnit. To byla pro mě velmi zajímavá zkušenost. Šlo o úplně první věc, kdy se tohle stalo a kdy jsem něco takového podniknul. 

Proč ten název – Twilight?

To vzniklo z Erikovy strany. Měli jsme to jako pracovní verzi. Když jsme dělali vokál, vymýšlel jsem na to nějaký rým nebo frázi, která by do toho seděla. Nakonec to vzniklo právě ze slova Twilight. Napojili jsme na to další slova a nechali jsme to nakonec tak. Nemá to ale nějaký hlubší význam, kontext, nebo myšlenku.

Na druhou stranu v tom lze vidět zajímavou genezi. Co chystáš dál?

To jsme rádi! Mám teď hotový jiný track, který čeká na mastering a bude vycházet na Hoofbeats v průběhu tohoto roku. Dál mám nachystané další věci, které budu postupně dokončovat a posílat na další labely. Snad se někde upíšu. Pořád je to „work in progress“, ale snažím se makat, co to jde. Nejsem na tom úplně dobře s časem… Myslím ale, že letos ještě něco zvládnu. Chci to vzít za lepší konec, než loni a pořádně do toho kopnout! (smích)

Sluší se zmínit, že s výsledným zvukem tracku Twilight pomohla také jedna z dalších stálic Hoofbeats, ostřílený producent QO. který svou zkušenou ruku přiložil k jeho masteringu.

Autorům přejeme, aby pro ně byl rok 2018 produkčně bohatým a plodným!

Track můžete zakoupit také prostřednictvím sítě Beatport.

(Autor: Lukáš B.)