S lítostí a bolavým srdcem oznamujeme všem přátelům, fanouškům a prostopášným raverům, že nás již brzy opustí miláček deepových tónů a náš kamarád Shmidoo. Odbitím let třicátých odchází do předčasného djského důchodu.

Poslední sbohem si řekneme v sobotu 17. listopadu ve smuteční síni olomouckého Sklubu.

Zarmoucená Hoofbeats Crew.


O tom, proč se Shmidoo rozhodl kariéru dje pověsit na hřebík, si můžeš přečíst zde. Všichni, kdož se přijdete s Vladimírem naposledy rozloučit, mějte na paměti, že komorní atmosféra, slzavé údolí a stovky mokrých kapesníčků se konat nebudou. V takovém případě spíš doporučujeme zůstat doma a zhlédnout nějakou tu klasiku ve stylu Pretty Woman. S Vláďou se totiž budeme loučit ve velkém stylu a nebudeme na to sami! Pozvání na funus přijali hned tři zástupci nizozemského labelu PRSPCT Recordings – Sinister Souls, The Panacea a Merikan. Sinisterům jsme již nějaké to psaní věnovali, můžete si jej přečíst zde.Tématem dnešní non-fiction literatury bude The Panacea, Merikanovi si budeme povídat zase někdy jindy.

The Panacea – muž, kterého snad nikomu z vás nemusíme dlouze představovat. Muž, jehož úsměv stál zaručeně víc, než Air Maxy všech tvých spolužáků dohromady. A v neposlední řadě muž, který se stal průkopníkem crossbreedu a byl tak jeden z prvních, kdo se ve své době nebál drum and bass okořenit raným hardcorem. A ačkoliv o něm v současné době není zas až tolik slyšet, jedná se o skutečnou legendu světa, kde se snoubí drum and bass se surovými kopanci.

Mathis Mootz pochází z německého města Wetzlar. 18. srpna oslavil svých 42 let a na hudební scéně se pohybuje někdy od let 90. Po studiích na SAE Institute, kde se věnoval oboru Music Engineering, začal experimentovat se žánrem Illbient, který kombinuje hip hop a ambient. Pod původním jménem Panacea, vydal již v roce 1996 řadu drum and bassových tracků a v následujícím roce přichází se svým debutovým albem.

Mathisova prvotina nese název Low Profile Darkness a vychází na berlínském labelu Chrome (dnes Position Chrome). O rok později vzniká Twisted Designz LP, kterým Mathis popostrčil techstepový formát založený Edem Rushem a Opticalem do sféry industrial/digital hardcore. Panacea přebírá vedení nad labelem Chrome, který později získává svůj současný název, Position Chrome a stává se z něj nejvýznamnější drum and bassový label v Německu.

Širokospektré zkušenosti a zřejmě i vzdělání v hudební oblasti Mathisovi otevřely brány k experimentům s mnoha hudebními žánry. Počínaje třeba avantgardním minimalismem, takovou prazvláštní hrou se zvuky, která si ve své době získala řadu příznivců. Panacea se tímto netradičním žánrem nechal inspirovat na Brasília LP, jehož hlavní myšlenkou bylo prozkoumat vztah mezi architekturou a hudbou. LP bylo součástí série Architettura na Caipirinha Productions v roce 2000.

Oldschoolový hardcore se na Panaceově tvorbě začíná výrazněji projevovat od roku 2001. Právě v tomto roce vzniklo LP The Hardest Tour on Planet Earth. Vedle Mathise se na tomto albu podepisuje také německý producent Cativo, který na vrub tohoto LP přispívá několika vlastními tracky a jedním remixem. No a právě z tohoto alba pochází legendární track State of Extasy, jehož vokál je jistě bezpečně znám každému, kdož své sluchovody rád masíruje crossbreedovými výběry.

Underground Superstardom LP z roku 2002 představuje symetrický svazek mezi raným hardcorem a jump-upem, jejichž prvky jsou ve vyvážených proporcích spojeny moderními producentskými technikami. Album obsahuje například track The Evil Seed, který se dočkal vlastního videoklipu.

Panacea se do podvědomí posluchačů elektronické hudby dostává rychlým tempem a hardcore techno se v jeho tvorbě a setech začíná projevovat stále výrazněji. Kromě drum and bassové tvorby spolupracoval například s britským producentem Luna-C, kterého budou znát především fanoušci hardcore breakbeatu.

Posledním albem je v seznamu Mathisových releasů Chiropteran LP, na kterém nechybí spolupráce s další crossbreedovou legendou, Limewaxem nebo britským šílencem Donnym. Na svůj účet si jej připisuje Position Chrome.

Ačkoliv je jméno The Panacea nejčastěji spojováno právě s drum and bassem, do electro komunity přispívá v mnohem širším spektru. Mathisovy záliby a experimentální činy neznají hranic a on tak s oblibou prozkoumává všemožná zákoutí rozmanité zahrady jménem elektronická hudba. Zastupoval například experimentální projekt m(Squaremeter).

Výstupy z tvorby čtverečního metru jsou definovány kombinací microsoundu a industriálu. Původně měl projekt přispět na Mille Plateaux jako jeden z releasů inspirovaný žánrem glitch, kromě něj však později přichází s releasy na prominentních industriálních labelech jako je Ant-Zen nebo Hands Productions. Později se m2 začíná orientovat více na rytmiku a inspiraci nachází mimo jiné v arabské instrumentální hudbě.

S úplně posledním releasem přišel Mathis v lednu tohoto roku a pojmenoval jej Above The Absolute EP. Ačkoliv zalíbení v rytmu jedoucího vlaku nalézá už mnohem dříve, jedná se o jeho vůbec první sólo po vzoru techna. A mně, jakožto začínajícímu fanouškovi tohoto okouzlujícího žánru samozřejmě neuniklo. Z výběru čtyř ryze technických záležitostí bych si pro vás dovolila vypíchnout Above The Absolute ’96.


Na rozlučku s Vladimírem jste všichni srdečně zváni a pokud vás svými veselými sety a elegantně vlající ofinou někdy alespoň trochu chytil za srdíčko, přijďte mu naposledy zamávat a vzdát hold. Ve spolupráci s PRSPCT Recordings jsme pro vás sestavili lineup plný těch nejvybranějších plechových náloží, které společně odpálí The Panacea, Sinister Souls, Merikan a support ostrý jako břitva.

Event!