Cestování časem s Current Value

Píše se rok páně 2199. Probudili jste se z kryogenického spánku. Vaše destinace – exoplaneta Kepler 1811, též zvaná Elysium. Oblíbená turistická atrakce smetánky postmoderního věku.
Keplerův rozsáhlý jeskynní systém se sobě vlastním, specifickým ekosystémem skýtá zvědavému návštěvníkovi nejedny radovánky. Výpary vyvěrající z trhlin v zemi uvádějí v trans jako kdysi Pýthii v Delfách, rozličné a roztodivné organismy, plody a semena mají halucinogenní účinky. Ne nadarmo se tvrdí, že trip na Kepler je trip of a lifetime.
Jeden takový trip, detailně propracovaný, povaze i chuti přizpůsobený, čeká i na vás, milí čtenáři. Propadnete se v čase, 177 let do minulosti, Kepler je jen vzdálená ozvěna, realitou je Sklub. Existuje vlastně rozdíl mezi snem a realitou, bděním a spánkem? Posuďte sami.
Na pořadu noci tanečního klubu je drumandbassový dýchánek, hlavní atrakcí producentský mág Current Value aka Tim Eliot. Jeho produkce může cestovateli v čase jako vy připomínat domov. Biotechnická revoluce, rozvoj umělé inteligence, konec lidstva, jak ho známe. Posthuman soundtrack pro Homo Machinus.
Hudba je nekonečně se vyvíjející médium, má milion tváří a příchutí a jelikož vše je relativní k subjektu, co zakouší zkušenost, produkce Mr. Eliota může navodit stejné nebo podobné stavy jako Brahmsova třetí symfonie
Butterfly effect w / Tim Eliot
Mávnutí motýlích křídel na jednom konci světa způsobí tajfun na tom druhém. I ta nejnepatrnější událost může osudově a nenávratně ovlivnit trajektorii objektu. Co kdyby malý Tim nedostal k Vánocům '92 Casio klávesy? Postavil by si doma v návaznosti na nově objevené hobby vlastní studio? Nahrával by si svoje výtvory na kazety? Otázky, otázky. 🦋
V roce 1998 vyšlo na labelu Position Chrome jeho debutové album Frequency Hunt, sequel Seeds of Mutation následovalo o rok později. Current Value patří mezi nejpilnější producenty žánru vůbec, na svém kontě má úctyhodných 15 alb včetně novinky Platinum Scatter a nespočet EPs a singlů. Jeho zvuk lze jen stěží definovat, precizně se přelévá z techstepu do neurofunku a z toho zase do darkstepu a to vše s příchutí charakteristickou pouze a jenom jemu. Díky vysoce technickému přístupu k vlastní produkci by si jeden mohl klást otázku, jestli se stále jedná o hudbu složenou člověkem a pro člověka. Je temná, disonantní, abstraktní a tvrdá jako ocel. Inu, perfektní hudební podklad pro současnou stále více dystopickou a neutěšenou situaci lidstva na pokraji apokalypsy.
Kromě vlastní bohaté produkce je Current Value součástí projektu Machine Code, kde je mu partnerem v zločinu a zvuku fellow producent Dean Rodell. Signature sound projektu Machine Code je mix různých stylů (industrial techno, dubstep). Environments je jejich debutové album z roku 2011, po němž následovalo šest dalších včetně Velocity (2014), Mechtropolis (Eatbrain, 2016) a nejnovějšího počinu Every Ones & Nothing z roku 2020.
Tim své živé sety mixuje pomocí iPadu a laptopu místo obvyklých mixů nebo vinylů. Jak říká sám: „Upřímně, já se nikdy ani djem být nesnažil, jelikož jsem a vždycky jsem byl v první řadě producentem. Rovněž si rád dělám věci po svém. Své sety hraju z Abletonu pomocí programu Lemur, což mi dovoluje předat je crowdu v jiné, mnohem intuitivnější podobě. Nejdůležitější je pro mě předat své poselství světu a to, že se mé sety skládají z 90% čistě jen z mé vlastní produkce, je toho velkou součástí.“
V listopadu to bude potřetí, co je hlavním headlinerem Hoofbeats akce právě Current Value. A jistě tomu tak není ani naposledy. Do pozdně podzimního sychravého listopadového počasí Timova produkce tematicky zapadne a všichni příznivci taneční klubové hudby si určitě přijdou na své. 18/11 bitches