top of page
Vyhledat
Obrázek autoraEliška Sekáčová

Cestování časem s Current Value


Píše se rok páně 2199. Probudili jste se z kryogenického spánku. Vaše destinace – exoplaneta Kepler 1811, též zvaná Elysium. Oblíbená turistická atrakce smetánky postmoderního věku.

Keplerův rozsáhlý jeskynní systém se sobě vlastním, specifickým ekosystémem skýtá zvědavému návštěvníkovi nejedny radovánky. Výpary vyvěrající z trhlin v zemi uvádějí v trans jako kdysi Pýthii v Delfách, rozličné a roztodivné organismy, plody a semena mají halucinogenní účinky. Ne nadarmo se tvrdí, že trip na Kepler je trip of a lifetime.

Jeden takový trip, detailně propracovaný, povaze i chuti přizpůsobený, čeká i na vás, milí čtenáři. Propadnete se v čase, 177 let do minulosti, Kepler je jen vzdálená ozvěna, realitou je Sklub. Existuje vlastně rozdíl mezi snem a realitou, bděním a spánkem? Posuďte sami.

Na pořadu noci tanečního klubu je drumandbassový dýchánek, hlavní atrakcí producentský mág Current Value aka Tim Eliot. Jeho produkce může cestovateli v čase jako vy připomínat domov. Biotechnická revoluce, rozvoj umělé inteligence, konec lidstva, jak ho známe. Posthuman soundtrack pro Homo Machinus.

Hudba je nekonečně se vyvíjející médium, má milion tváří a příchutí a jelikož vše je relativní k subjektu, co zakouší zkušenost, produkce Mr. Eliota může navodit stejné nebo podobné stavy jako Brahmsova třetí symfonie

Butterfly effect w / Tim Eliot

Mávnutí motýlích křídel na jednom konci světa způsobí tajfun na tom druhém. I ta nejnepatrnější událost může osudově a nenávratně ovlivnit trajektorii objektu. Co kdyby malý Tim nedostal k Vánocům '92 Casio klávesy? Postavil by si doma v návaznosti na nově objevené hobby vlastní studio? Nahrával by si svoje výtvory na kazety? Otázky, otázky. 🦋

V roce 1998 vyšlo na labelu Position Chrome jeho debutové album Frequency Hunt, sequel Seeds of Mutation následovalo o rok později. Current Value patří mezi nejpilnější producenty žánru vůbec, na svém kontě má úctyhodných 15 alb včetně novinky Platinum Scatter a nespočet EPs a singlů. Jeho zvuk lze jen stěží definovat, precizně se přelévá z techstepu do neurofunku a z toho zase do darkstepu a to vše s příchutí charakteristickou pouze a jenom jemu. Díky vysoce technickému přístupu k vlastní produkci by si jeden mohl klást otázku, jestli se stále jedná o hudbu složenou člověkem a pro člověka. Je temná, disonantní, abstraktní a tvrdá jako ocel. Inu, perfektní hudební podklad pro současnou stále více dystopickou a neutěšenou situaci lidstva na pokraji apokalypsy.

Kromě vlastní bohaté produkce je Current Value součástí projektu Machine Code, kde je mu partnerem v zločinu a zvuku fellow producent Dean Rodell. Signature sound projektu Machine Code je mix různých stylů (industrial techno, dubstep). Environments je jejich debutové album z roku 2011, po němž následovalo šest dalších včetně Velocity (2014), Mechtropolis (Eatbrain, 2016) a nejnovějšího počinu Every Ones & Nothing z roku 2020.

Tim své živé sety mixuje pomocí iPadu a laptopu místo obvyklých mixů nebo vinylů. Jak říká sám: „Upřímně, já se nikdy ani djem být nesnažil, jelikož jsem a vždycky jsem byl v první řadě producentem. Rovněž si rád dělám věci po svém. Své sety hraju z Abletonu pomocí programu Lemur, což mi dovoluje předat je crowdu v jiné, mnohem intuitivnější podobě. Nejdůležitější je pro mě předat své poselství světu a to, že se mé sety skládají z 90% čistě jen z mé vlastní produkce, je toho velkou součástí.“

V listopadu to bude potřetí, co je hlavním headlinerem Hoofbeats akce právě Current Value. A jistě tomu tak není ani naposledy. Do pozdně podzimního sychravého listopadového počasí Timova produkce tematicky zapadne a všichni příznivci taneční klubové hudby si určitě přijdou na své. 18/11 bitches

1 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

1 Comment


leo wilson
leo wilson
Dec 05, 2022

Learn everything about do my online class . Classdoer is the best platform for that expectations. Whether you call it distant learning, online learning, or cold learning, school aspects unlike during the COVID-19 pandemic. While some scholars are flourishing with this way of knowledge, many scholars don’t seem to be attractive in it. Some students may not be present at all. Others may be in presence, but they aren’t revolving in work or doing additional than the bare least.

Like
bottom of page