top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraVašek

Holotrope: "Mám rád, když má track příběh."



V polovině března vydal český producent a člen HB family Holotrope svůj nový singl "Falling" na Hoofbeats Music. Řekli jsme si tedy, že to je ideální příležitost k tomu si s Romanem popovídat, probrat jeho producentskou cestu, naťuknout i to, co ho v hudbě baví a co ho ještě letos čeká.


Ahoj Romane, jak se máš?

Nooo, co si budem... Mohlo by to být lepší. V poslední době trávím většinu času pořád v práci nebo na služebkách a celkově na nic nemám čas. Hlavně mám nové studio, do kterého bych chtěl jezdit častěji, než jednou týdně.


Právě vyšel tvůj nový release, singl „Falling", v pořadí třetí věc, kterou jsi vydal u Hoofbeats Music. Můžeš nám říct něco o tom, jak tenhle track vznikal?

Falling začal vznikat někdy začátkem roku 2022 ještě v mém „starém" studiu, ve kterém jsem skládal převážně na sluchátkách. Hotový byl za pár měsíců a poprvé jsem ho odpálil v létě v Blackout podcastu, který jsme nahráli společně s Qo po vydání našeho tracku „BASS SO LOUD". Pak jsem release ještě nějakou dobu neřešil a nechal jsem track nějakou dobu odležet v šuplíku. Mezitím jsem začal pracovat na mém novém studiu a na finalizaci tracku nebylo moc času. Stavba mi zabrala cca 4 měsíce a začátkem nového roku jsem „Falling" doladil na nových monitorech a už byl nejvyšší čas ho vyslat do světa :) Napsal jsem Qočkovi, jestli by jej nechtěl na HB music a během chvilky byl cover a termín releasu na světě. Šlo to rychle :)


Zvukově „Falling" trochu klame tělem, začíná hodně atmosférickým intrem, drop se ale s nikým nemazlí. I tvoje dřívější releasy občas balancují na té hraně poslechovějších a přísně klubových věcí, je přesně tohle něco, co tě baví tvořit a jdeš za tím nebo je to spíš shoda okolností?

Mám rád, když track má příběh. Proto se snažím dělat tyto atmosférická a darkness intra. Je to možná i tím, že mám rád horory a soundtracky k nim mě inspirují. Dále se snažím, aby jednotlivé pasáže nezněly monotónně a nebyly stejné. Proto v poslední době končím tracky 4x4, protože mi to tak nějak zapadá do příběhu. Atmo intro, ostřejší drop a pak už jenom vydechovat :D


Na tvé tvorbě je znát smysl pro detail a je vidět, že si rád se zvukem hraješ. „Falling" je toho důkazem, ať už se jedná o různorodé atmosférické prvky, změny rytmiky nebo obecně práci s perkusemi. Zároveň od svého debutu v roce 2018 vydáváš tak 2 tracky ročně - je to právě z toho důvodu, že věci hodně ladíš a chceš mít vše perfektní? Kolik času ti vlastně zabere tvorba jednoho tracku?

Mám rád kvalitní tracky, které mají dobrý zvuk a sounddesign. Z tohoto důvodu nevydávám až tak moc často, protože si dávám záležet na kvalitě než kvantitě. U svých tracků ladím hlavně mixdown, což je finalizace tracku. Mixdown znamená u mě mastering a jakmile jsem si jistý, tak s tím jdu ven. Track mi nezabare až tak moc času, spíš ta konečná finalizace. Nejhorší je, když projekt má přes 120 kanálů a mám v tom něco dodělávat. PC nestíhá, jen prská a to pak je teprve žrout času... Taky je u mě pravidlem dávat tracky ještě na nějakou dobu do šuplíku "odležet", protože pak, když ho po nějaké době zase otevřu, tak tam většinou slyším věci, které je potřeba opravit nebo předělat.


Tvým debutem byl singl „Izotope / Fight" v už zmiňovaném roce 2018 právě na Hoofbeats Music - jak ses tenkrát dostal do kontaktu s Hoofbeats? Do kontaktu s klukama jsem se dostal už někdy v roce 2012. Tenkrát jsem vyhrál DJ contest v olomouckém Sklubu. Poté mě David pozval do pražského Crossu, kde mě pak oslovil s tím, jestli bych se nechtěl stát součástí HB Music. Z počátků mě bavil hlavně DJing, ale to se postupem začalo obracet k produkci. No a po vysoké škole, jsem na produkci měl relativně více času a mohl jsem si dovolit první studio, ve kterém začaly vznikat tracky Izotope/Fight. Chtěl jsem si na prvním debutu dát co nejvíce záležet a nedát ven něco, co nebude mít dobrý zvuk. No a tak jsem piloval a piloval a jakmile jsem byl spokojený, tak jsem tracky poslal Petrovi s tím, že bych to chtěl vydat na HB Music a povedlo se :)



Kromě sólových věcí a releasů na předních českých labelech jako HB Music, Plat:form nebo SINFUL MAZE máš také na kontě spolupráce s dalšími českými producenty jako Meph, Rido nebo QO - váš track s Petrem „Bass So Loud" se dokonce loni dostal na holandský label Blackout Music. Jak se pro tebe osobně liší práce na hudbě, pokud tvoříš s někým dalším?

Liší se to hlavně v efektivitě práce. Když s někým spolupracuji (musíme sedět spolu ve studiu), tak jsme schopni za jeden den vytvořit téměř celý track. Opak je ten, když si s někým posílám stems. Příklad: Já někomu pošlu stems a on z toho udělá něco jiného. Pak mi to pošle zpět a já z toho zase udělám něco jiného. Je to takové remixování remixu a tak stále dokola. To je někdy nekonečný příběh a ta efektivita není vůbec taková, než když spolu sedíme ve studiu. Dalším pozitivem je to, že si spolu ve studiu vyměníme zkušenosti a když třeba nevím jak dál, tak jednoduše sedne za PC druhý a pokračuje nebo se nějakým způsobem vzájemně doplnujeme.


Co další releasy, chystáš letos ještě něco konkrétního nebo je to zatím ve hvězdách?

Letos bych toho chtěl hlavně plno dodělat. Mám spousty věcí, které jsou stále v šuplíku a není čas je dodělat. Co vím, tak vyjde brzy track Corridor Pulse VIP, který je oproti originálu více „párty a funky". Dále mám plno collabů rozdělaných, které by taky mohli jít tento rok ven. Nedavno u mě byl Karpa, se kterým jsme taktéž za jeden den „dodělali" track. Teď už tomu dát jen finální mixdown a můžeme s tím taky ven. Dále mám rozdělané věci s Notequal, Slwdwn a nebo s Erikem Symplexem. Takže je toho hodně – „jen" to dodělat :D


Pojďme teď na chvíli opustit hudbu - co děláš, když zrovna nesedíš ve studiu? Máš kromě hudby ještě nějakou další specifickou zálibu, které se rád ve volném čase věnuješ?

Když nesedím ve studiu, tak sedím hlavně v práci :D Jinak po práci většinou vezmeme našeho "zlaťáčka" a jdeme se provětrat někam ven nebo do lesa. Před rokem jsem jezdil ještě na skateboardu a hlavně na snowboardu. Byl to super adrenalin do té doby, než jsem se solidně rozsekal a zlomil si na dvakrát ruku. To mě skoro na půl roku odrovnalo a od té doby chodím už jen radši na procházky :D



A na závěr pár rychlých otázek:

Co doma posloucháš, když zrovna nesedíš ve studiu a netvoříš?

V poslední době hodně poslouchám nové album od Skrillexe, které je celkem různorodé. Některé tracky jsou strašně chytlavé a inspirativní. Jinak doma spíš poslouchám technický nebo deep dnb.


Kdybys mohl spolupracovat s jedním člověkem v rámci elektronické hudby, kdo by to byl?

MEFJUS!


Kdo je tvůj nejoblíbenější parťák na b2b sety?

Hodně mě baví hraní s Erikem a během našeho setu se suprově doplňujeme. Každý z nás má rád trochu jiný styl a set je pak pěkně barevný. Taky musím zmínit Petra a naše b2b, protože set se pak táhne spíše v darkness stylu :)


Máš radši žirafy nebo slony?


Slony :)


Co nejraději snídáš?


Vajíčka s avokádem nebo suprové palačinky od mé přítelkyně :)



Díky moc za rozhovor a už teď se těšíme na další dodělané tracky!

1 komentář
bottom of page